Výukové materiály ZŠ Kaplice, Školní 226

Úlohy pro chytré hlavičky

Početní operace

Příklad Ib - 1

Místo x doplňte do rozdílu správné číslice.

x 4 3 0 x
- 2 x 4 x 1

4 8 x 1 2


(řešení)

Pythagoriáda 6.tř. 2006/2007

 

 

Příklad Ib - 2

Místo x doplňte do součinu správné číslice.

3 9 1
. x x

3 x 2 x
1 x 6 x   

x 8 7 6 8


(řešení)

Pythagoriáda 7.tř. 2006/2007

 

 

Příklad Ib - 3

Místo x doplňte do součtu správné číslice, jestliže můžete vybírat pouze z číslic 0,1,2 (uveďte všechny možnosti).

7 x 1
x 3 6
8 x x

x 7 5 9


(řešení)

 

 

Příklad Ib - 4

Nahraďte písmena číslicemi tak, aby platil součet (stejná písmena znamenají stejné číslice, různá písmena různé číslice). Nápověda: Z = 4

M O S T
M O S T

T O R Z O


(řešení)

Pythagoriáda 7.tř. 1999/2000

 

 

Příklad Ib - 5

Lukáš sčítal 2 přirozená čísla. V obou číslech se každá z číslic 5,6,7,8 a 9 vyskytovala právě jednou. Vyšel mu výsledek 164 528. Markéta jeho výsledek zkontrolovala a prohlásila, že Lukáš udělal chybu. Měla Markéta pravdu?
(řešení)

MO 46.ročník, 5.třída

 

 

Příklad Ib - 6

V součtu nahraďte písmena číslicemi tak, aby součet byl správný ( stejná písmena znamenají stejné číslice, různá písmena různé číslice). Určete všechny možnosti.

S E N
E N
N

S S S


(řešení)

Pythagoriáda 7.tř.2006/2007

 

 

Příklad Ib - 7

V následujícím příkladu písmena znamenají cifry. Napište tento příklad čísly.

A B x A B = C D D D
(řešení)

Hádanky Heuréka PUBLIC Vodňany 1994

 

 

Příklad Ib - 8

Pomocí znaků početních výkonů (popřípadě pomocí závorek) zapište čtyřmi trojkami všechna celá čísla od 0 do 10.
(řešení)

Sbírka úloh pro bystré hlavy, Fortuna 1992

 

 

Příklad Ib - 9

Doplňte znaky početních operací, popř závorky tak, aby platila rovnost:

1 3 5 7 = 8 6 4 2
(řešení)

Pythagoriáda 6.tř. 2001/2002

 

 

Příklad Ib - 10

Doplňte znaménka početních výkonů, popřípadě závorky tak, aby platila rovnost:

5 5 5 5 5 = 3
(řešení)

Pythagoriáda 7.tř. 1999/2000